Time is the fairest and toughest judge

…så, hur har jag lyckats med veckans rehab? Jorå, ganska okej:

Lördag: 2 minuter 2/2 balanskudde, 2 min kloss, 5 minuter tomma viktmanschetter, längsta promenaden runt ljusslingan. Stretching efter varje promenad, massage.

Check!

Söndag: 5 min tomma viktmanschetter, skrittdrag, längre promenad (ca 20-25 lugna minuter). Stretching efter varje promenad.

Check!

Måndag: 5 min tomma viktmanschetter, 10 min heelworkträning, kortare promenader. Stretching, Massage!

Check!

Tisdag: Vattenthreadmill.

Check!

Onsdag: VILA. Massage.

Missade massagen här.

Torsdag: Längre promenad (ca 25 lugna minuter), skrittdrag. Stretching efter varje promenad.

Check. Tog en längre promenad och lät honom gå lös en del men påminde om att han helst mest ska gå i trav. Noterade dock att han rörde sig lite kort och stelt av och till, och på slutet var han ganska underställd och ville hellre skritta än trava. Kände igenom honom när vi kom in och insåg att större delen av benet var stelt och ömt. Masserade.

Fredag: 2 minuter 2/2 balanskudde, 2 min kloss, 5 minuter tomma viktmanschetter, längsta promenaden runt ljusslingan. Stretching efter varje promenad, massage.

Tog helvila på grund av gårdagens stelhet, masserade och novafonade.

Jag lägger till lördag och söndag, eftersom jag inte planerade dem förra veckan och jag blev sen med det här inlägget:

Lördag: Helvila, längsta promenaden runt ljusslingan. Lite massage på kvällen. Definitivt mindre stel i både ben och rygg.

Söndag: Ganska korta promenader, kloss- och balansträning inne.

Ny vecka

Vi plöjer på. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om hans steg – jag pendlar emellan att tycka att det börjar se bra ut och att nästan bryta ihop över att han är kort och underställd. Det är så svårt! Han avlastar lite efter senaste perioden av stelhet, men jag hoppas att det bara är ömma muskler som gett den försiktigheten.

För säkerhets skull så ska jag försöka lägga in fler dagar för vila och återhämtning, även om jag tror att han nog inte kommer att uppskatta det. Vila nu igen?!

Måndag: Skrittdrag, längre promenad (20-25 minuter, enbart i koppel), 5 min viktmanschetter. Massage och novafon.

Tisdag: Kortare promenader, skrittdrag, 5 min viktmanschetter, kloss- och balansträning.

Onsdag: Vila. Massage.

Torsdag: Vattenthreadmill.

Fredag: Vila. Massage.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *